Για τους λάτρεις της “παλιάς σχολής” οδήγησης, έρχεται ένα νέο που ακούγεται σχεδόν… μουσική στα αυτιά. Σύμφωνα με το BMWBlog, η BMW M σκοπεύει να διατηρήσει στην παραγωγή τα M2 και M4 με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων μέχρι και το 2029, δίνοντας στους οδηγούς αρκετό χρόνο για να αποκτήσουν ένα από τα τελευταία αυθεντικά sports coupes της εποχής των βενζινοκινητήρων.
Ο μύθος των “τριών πεντάλ” συνεχίζεται
Ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται ραγδαία προς τον ηλεκτρισμό, η BMW φαίνεται αποφασισμένη να κρατήσει αναμμένη τη φλόγα της μηχανοκίνητης απόλαυσης. Μετά την ανακοίνωση του νέου ηλεκτρικού M3, αρκετοί οδηγοί φοβήθηκαν πως η εποχή των χειροκίνητων M είχε τελειώσει. Ωστόσο, φαίνεται ότι το Μόναχο… πάτησε φρένο στα σχέδια για πλήρη ηλεκτροκίνηση, τουλάχιστον προς το παρόν.
Η BMW M4, που παρουσιάστηκε το 2020, θα φτάσει αισίως τα εννέα χρόνια ζωής μέχρι την απόσυρσή της — ένα διάστημα ασυνήθιστα μεγάλο για τα δεδομένα της μάρκας. Παρόλα αυτά, η εταιρεία δείχνει να το θεωρεί αναγκαίο βήμα, καθώς επαναπροσδιορίζει τη στρατηγική της ανάμεσα σε ηλεκτροκίνηση και κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE).
Όχι μόνο M4 — και το M2 συνεχίζει δυναμικά
Η είδηση δεν αφορά μόνο το M4, αλλά και το M2, το μικρότερο “καθαρόαιμο” της οικογένειας Μ και το μοναδικό άλλο μοντέλο της σειράς που διατίθεται με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Μαζί με τα standard 2 Series και 4 Series (G22, G23, G87), η παραγωγή των μοντέλων αυτών φαίνεται να επεκτείνεται έως τα μέσα του 2029.
Το σκεπτικό είναι ξεκάθαρο: η BMW χρειάζεται χρόνο για να επανασχεδιάσει την επόμενη γενιά των M, εξισορροπώντας την παράδοση με τις νέες τεχνολογίες. Έτσι, η παράταση παραγωγής λειτουργεί σαν “γέφυρα” που δίνει ανάσα στους μηχανικούς και ταυτόχρονα κρατά χαρούμενους τους φανατικούς οπαδούς των χειροκίνητων.
Η ισορροπία μεταξύ παράδοσης και καινοτομίας
Παρότι η Neue Klasse (η νέα γενιά ηλεκτρικών BMW) βρίσκεται προ των πυλών, η εταιρεία δείχνει ότι δεν προτίθεται να εγκαταλείψει τόσο εύκολα τη ρίζα του brand: την απόλαυση της οδήγησης. Και τίποτα δεν αποτυπώνει καλύτερα αυτή τη φιλοσοφία από ένα χειροκίνητο κιβώτιο και έναν straight-six κινητήρα που στροφάρει μέχρι κόκκινα όρια.
Όπως σχολιάζουν πολλοί αναλυτές, αυτή η επιλογή είναι και στρατηγική: οι πωλήσεις ηλεκτρικών δεν κινούνται όσο γρήγορα προβλεπόταν, ενώ αρκετές κυβερνήσεις παγκοσμίως καθυστερούν τα αυστηρά μέτρα κατά των βενζινοκινητήρων. Η BMW, λοιπόν, επιλέγει να προσαρμοστεί με ευελιξία, χωρίς να προδώσει το DNA της.
Η τελευταία ευκαιρία για τους “καθαρούς” οδηγούς
Εάν ονειρευόσουν κάποτε να αποκτήσεις ένα BMW M2 ή M4 με τρεις πεντάλ, έχεις ακόμα χρόνο — και μάλιστα αρκετό. Μέχρι το 2029, οι λάτρεις της μηχανικής τελειότητας θα μπορούν να παραγγείλουν μια M που θα κρατά ζωντανή την αίσθηση του δρόμου, την επαφή με το μηχανικό γκάζι και τη χαρά της αλλαγής ταχύτητας με το χέρι.
Η νέα εποχή της αυτοκίνησης μπορεί να είναι ηλεκτρική — αλλά, τουλάχιστον μέχρι τότε, η BMW M παραμένει πιστή στο πιο όμορφο κομμάτι της: το πάθος για οδήγηση.